About Me

My photo
simply ebi. be yourself but don't be selfish.

Saturday, December 29, 2012

tak suka ustaz don...

tak suka ustaz don bagi ceramah sekejap sangat kat DeTAR Putra UNIMAS tadi. 10am-12pm. rasa macam terlalu singkat. Mungkin sebab apa yang dia kata tadi tu memang betul pun, mana-mana majlis ilmu malaikat akan turut datang dan memberikan ketenangan kepada sesiapa saja yang datang. Sebab itu manusia senang tidur kalau majlis ilmu. Sebab ketenangan suasananya. Tapi kalau penyampainya bijak dan mencuri tumpuan macam ustaz don, takdak la orang kalut nak pi tidoq! haha

kadang-kadang kita kata kita tak perlu pergi ke ceramah-ceramah macam ni. diri sendiri dah tahu. tapi bagi aku benda ni sama la dengan pergi mandi. walaupun kita tak kotor, tapi kita kena gak mandi hari-hari. macam tu jugak dengan majlis ilmu. kita kena pergi sekerap yang mungkin sebab hati kita ni sikit-sikit akan kotor jugak dengan surrounding kita..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...