About Me

simply ebi. be yourself but don't be selfish.

Monday, May 30, 2011

saya dan parit

di sebelah rumah saya ada orang buat parit. saya sangat angol sebab mereka bawak mesin pembancuh simen itu untuk membuat parit itu. sangat bising. parit itu salah satu lagi projek kerajaan barisan nasional kot. antara sebab saya tak suka adalah


  • bising. saya nak dengar lagu pun tak dapat. adoi.. macam mana ini.
  • bau. parit itu bau sebab ada kereta lipan(kobelco) yang gali gali parit itu. bau sangat tanah itu.
  • sempit. kalau ada lori hantar batu sama pasir itu, sempit la kawasan rumah saya. tu saya suruh mereka angkat cepat-cepat. 
  • berdebu.mana tak berdebu kalau ada pasir dengan batu. ada simen lagi haiyya.
  • takda lubang. kalau dah dia buat parit simen, mana ada lubang ikan keli lagi dekat situ. dulu saya kecik-kecik selalu memancing dekat situ dapat ikan besar besar. sekarang memang tidak dapat lagi itu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...