About Me

My photo
simply ebi. be yourself but don't be selfish.

Friday, March 25, 2011

Rebecca black-Friday.

Assalamualaikum.

suka sangat apa khatib kata tadi. Isi khutbah yang lebih dekat dengan kehidupan seharian kita. hujah-hujahnya mampu menyentuh hati ini walaupun semasa melangkah ke masjid berat terasa kaki sebab ngantok. Tapi kita mesti lawan syaitan kan? Syaitan musuh utama manusia. Alhamdulillah aku berjaya hilangkan rasa ngantok.

Orang kita, masyarakat kita masih belum cukup jujur. Di negara kita, assume that kita tertinggal barang ataupun tercicir kat mana-mana, mesti kita rasa susah hati, kebingungan dan resah dan etc. Perasaan ini menandakan bahawa kita masih kurang yakin dengan orang-orang di sekeliling kita. benda ni terjadi sebab, kebiasaannya, barang-barang yang tercicir atau tertinggal konfirm kena kebas orang. kan?

Tapi kalau kat negara lain, bak kata pak khatib tu lah, walaupun dah hampir sejam barang kita tercicir, tak kan ada orang kebas pon. gerenti masih terbiar kat situ.  tak pun, orang akan bagi kat polis.

saja ja nak tulis. bukan apa pun..

hey peeps! it's FRIDAY!!

FUN,FUN,FUN ,FUN! LOL

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...