About Me

simply ebi. be yourself but don't be selfish.

Wednesday, June 16, 2010

orang mati!

mase ni mesti banyak orang yang dah lahir berhari-hari, berminggu-minggu, bulan, tahun dan dekad mati. dalam pelbagai cara diorang berjumpa dengan ajal diorang..

ade yang sakit, xsiden, kne bunuh, bunuh diri pun ade..
tapi kite ni bile lagi.. kite tak tahu pun bila kita akan dipanggil untuk kembali kepada Sang Pencipta tu.. Dia sendiri bagi peringatan dengan manusia supaya kita sentiasa ingat dan takut akan mati tu... tapi kita kadang2 tak takut dan tak pernah nak ingat pasal mati.. kite bukannya pernah dibagi taklimat atau gambar kehidupan roh.. tah apa lah yang ada kat sana..

knapa kita x bersedia? bangang nya kita...

aku kat unimas ni tengah berteka-teki tentang siapa diri aku yang sebenarnya.. aku baru baca blog sam tadi.. dia kata kita kena jadik diri kita yang dulu.. tapi aku ni dulu kat mrsm jenis yang suka mengarah.. nak menojol.. minta dipandang.. aku pun tak tahu kenapa.. sampai aku dapat banyak jawatan kat mrsm.. presiden ni lah, itu lah.. kalau satu xpa la.. aku punye lebih2 pulak.. aku gila kuasa ke? mula2 tak kot.. tapi secara tiba2 jawatan dominan tu diletak kat bahu aku.. aku pun tak tahu kenapa.. kat unimas semua orang tak percaya yang aku ni pegang semua jawatan-jawatan tu.. aku tak ada ketokohan tu.. dan aku dapat rasa..

jadi sekarang aku nak jadi aku.. aku ni suka bawak kepala aku sendiri je..
aku main bola...
aku tengok world cup..
aku malas study..
aku suka buat kerja aku je..
aku harap aku tak kacau orang..
tapi aku seronok sangat kat sini.
kawan semua baik2...
belom ape2 aku dah sayang korang..

tai aku tetap sayang kawan lama aku...

kawan2 mrsm..
kawan2 smk dp kedit..
kawan2 sm st augustine..
kawan2 sk abg abd kadir..
kwn2 tadika kemas..
ko rang takkan dilupakan..
aku busy sikit je.. k.

nasib baik aku tolak offer jpa..
aku tak layak la dapat offer tu..

7 comments:

Anonymous said...

oi, time ku nangga muka kau first2 lok, nang ada la muka ketokohan ya. ku jak ingat kau dari fm 1 dari mrsm ya. ada kedak miak lamak asrama bha. dalam bilit siap men guitar, nyanyi2 gk, haha lawak2. best ku kaco kau. :p boh jerak ndah dikaco aku

Farabi Ropa said...

apa ka.. ha3.. kaco boleh p ko tauk nak part ne jgn dipegang.. mun ko pegang cya, siap ko.. ku bakar tilam kau.. hahaha

. said...

mmg lah jadi sendiri,tapi jom berjaya jom.

Farabi Ropa said...

jom berjaya jom? apakah maksud tuan hamba?

Anonymous said...

Part ney yg kau maksudkan tok? byk glak part kau yg aku dh pegang. mwahaha! xda la guro jak :p yg penting kau mesti aja aku men guitar

Farabi Ropa said...

mok ka? serius mok blaja??? =D

Anonymous said...

nangga rupa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...